Taloussanomat uutisoi suomalaisten teknologiayritysten kasvavasta työntekijäpulasta. Neljän vuoden sisällä tarvitaan Teknologiateollisuus ry:n selvityksen mukaan jopa 53 000 uutta osaajaa. Osaamistarve muuttuu digitalisaation myötä, tarvitaan uusia rooleja ja uutta asiantuntemusta.
Markkinoinnin rooli on muuttumassa organisaatioiden sisällä. Asiakastarpeet ovat kasvamassa, markkinoinnin tahti kiihtyy ja markkinointi on monialaista. Kannattaisiko yrityksen siirtää markkinointi jonkin ulkopuolisen toimijan tehtäväksi?
Aiheet: Markkinointiviestintä
Markkinointikalenteri & digiopas 2017 [eBook] verkkokauppiaalle
Erityisesti verkkokaupan markkinointiin, konversio-optimointiin ja tulosten parantamiseen tarkoitettu markkinointikalenteri ja digiopas vuodelle 2017 sisältää:
Aiheet: Tuloksellinen mainonta, Verkkokauppa, Markkinointiviestintä
Suoramainonta ei ole erityisen trendikästä, koska se ei ole digitaalista eikä saa aikaan "some-pöhinää". Suoraa ei kuitenkaan kannata pitää vain vanhojen partojen puuhasteluna.
Kun bannerisokeus iskee, printti pitää pintansa
Digissä lyhyt tuotantoaika ja nopea julkaisu mahdollistavat nopean reagoinnin erilaisiin markkinatilanteisiin. Myynnin kasvattamisen työvälineet ovat käytössä reaaliajassa. Painetussa formaatissa pidemmät tuotanto- ja jakeluajat vaativat ennakointiaikaa, mutta myös suoraa voi kuitenkin tuottaa ketterästi, kunhan prosessi on sujuva.
Näkö mielletään ihmisen hallitsevimmaksi aistiksi. Ei siis pitäisi olla mikään ihme, että videomateriaali on tehokas apuväline myös markkinoinnissa. Seuraavassa on muutama hyvä syy käyttää videosisältöjä markkinoinnin keinoina.
1. Video näkyy konversiossa ja myynnissä
Erään tutkimuksen mukaan landing pagelle upotettu tuotevideo voi parantaa konversiota jopa 80%. Samoin on todettu, että 84% niistä käyttäjistä, jotka katsoivat tuotteen esittelyvideon, myös osti tuotteen.Aiheet: Verkkokauppa, Inbound-markkinointi, Markkinointiviestintä, Videomarkkinointi
Kivijalkakaupoista tutut kausipohjaiset alennuskampanjat olivat pitkään vakiintunut tapa kampanjoida myös verkkokaupoissa. Perinteisessä sapluunassa verkkokauppa järjesti joulu- ja kesäkausien alennusmyyntien lisäksi muutaman mid-season salen. Tämä syksy räjäytti vihdoin pankin myös täällä meillä Suomessa – ja hyvä niin.
Aiheet: Tuloksellinen mainonta, Verkkokauppa, Inbound-markkinointi, Markkinointiviestintä
Facebook-mainoksen tai -kampanjan toimivuutta on toisinaan vaikea arvioida. Erityisesti, jos aikaisempaa kampanjadataa on niukasti saatavilla, tai jos kohderyhmä on uusi. Olennaista etsiessä markkinoijan voi myös lannistaa dataähky.
Tässä on täsmävinkit, joilla sekavuuden saa ruotuun.
Aiheet: Tuloksellinen mainonta, Inbound-markkinointi, Markkinointiviestintä